Toimintasuunnitelmat 2014 – 2022

KRUUNUHAAN SOS.-DEM. YHDISTYS RY

Toimintasuunnitelma vuodelle 2022

Jäsenistö

Jäsenmäärä on pysynyt suunnilleen ennallaan viime vuosina (21-22). Yhdistyksellä on edelleen kaksi piirikokousedustajaa. Kokouksiin osallistumisprosentti on ollut korkealla tasolla.

Kokoukset

Vuosikokoukset pidetään sääntöjen mukaisesti. Kokouspaikkana on ollut ravintola Zinnkeller. Sekä kevät- että syyskaudella pidetään lisäksi yksi kokous ajankohtaista keskustelua varten. Alustajiksi kutsutaan kaupungin luottamushenkilöitä sekä puolueen johtoa ja asiaintuntijoita.

Vaalit

Vuonna 2022 ei ole vaaleja, koska maakuntavaaleja ei järjestetä Helsingissä. Loppuvuodesta otetaan kantaa siihen, miten valmistaudutaan vuoden 2023 eduskuntavaaleihin.

Kunnallispolitiikka                                                                                                                       Anneli Temmes on edustajamme Helsingin seudun ympäristöpalvelujen (HSY) hallituksessa (varajäsen). Asioiden niin vaatiessa otamme kantaa toiminta-aluetta koskeviin asioihin (kaupunkiympäristökysymykset: liikenne, rakentaminen, asuminen).

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään ennen kokouksia; suurin osa saa ne sähköpostitse. Sähköpostin kautta välitetään viikoittain Helsingin piirin ym. tiedotteita. Kotisivua ylläpidetään edelleen.

KRUUNUHAAN SOS.-DEM. YHDISTYS RY

Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2021

Jäsenistö

Jäsenmäärä on pysynyt ennallaan (22). Yhdistyksellä on edelleen kaksi piirikokousedustajaa. Kokouksiin osallistumisprosentti on ollut korkealla tasolla.

Kokoukset

Vuonna 2020 yhdistys täytti 70 vuotta. Suunniteltu juhlakokous toukokuussa peruuntui koronaepidemian takia. Tapahtuma pyritään huomioimaan 2021 esim. seminaarin merkeissä, mahdollisesti kunnallisvaalien yhteydessä. Vuosikokoukset pidetään sääntöjen mukaisesti. Kokouspaikkana on ollut ravintola Zinnkeller. Yhteiskokouksia pyritään pitämään mahdollisuuksien mukaan muiden puolueosastojen kanssa. Johtokunnan kokoukset ovat avoimia kaikille jäsenille.

Opintokerhotoiminta

Mikäli 2019 toiminut yhdistysten yhteinen opintokerho jatkaa, niin siihen osallistutaan mahdollisuuksien mukaan. Yhdistyksemme toimi järjestäjänä 2019.

Kunnallisvaalit

Kunnallisvaalit ovat 18.4.2021. Yhdistyksen ehdokkaana on Anneli Temmes. Ennen vaaleja järjestetään vaalitilaisuus, johon mahdollisesti yhdistetään em. seminaari. Tarkempi suunnitelma laaditaan vuoden alussa.

Kannanotot ja aloitteet

Asioiden niin vaatiessa otetaan kantaa ajankohtaiseen politiikkaan sekä toiminta-aluetta koskeviin asioihin (liikenne, rakentaminen, asuminen).

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään ennen vuosikokouksia ja juhlakokousta; suurin osa saa ne sähköpostitse. Sähköpostin kautta välitetään viikoittain Helsingin piirin ym. tiedotteita. Kotisivua ylläpidetään edelleen.

Talous

Tuloja saadaan normaalisti vain jäsenmaksuista. Rahat käytetään kokouksiin, tiedotukseen sekä pankkikuluihin. Vaalirahoituksesta päätetään vaalisuunnitelman yhteydessä. Tällä hetkellä rahaa on 314,91 euroa.

Tulevaisuus

Toimintaa jatketaan normaalisti, jatkosta keskustellaan tarvittaessa vuoden 2021 syyskokouksessa.

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2020

hyväksytty 11.11.2019

Jäsenistö

Jäsenmäärä on pysynyt suunnilleen ennallaan. Yhdistyksellä on edelleen kaksi piirikokousedustajaa. Kokouksiin osallistuminen on ollut edelleen melko korkealla tasolla prosentuaalisesti.

Kokoukset

Vuonna 2020 yhdistys täyttää 70 vuotta. Toukokuussa pidetään juhlakokous. Vuosikokoukset pidetään sääntöjen mukaisesti. Lisäksi kokoonnutaan 1-2 kertaa vuodessa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista asiantuntija- alustusten pohjalta ja järjestetään tarvittaessa vapaamuotoinen tapaaminen. Kokouspaikkana on ollut viime aikoina ravintola Zinnkeller. Yhteiskokouksia pyritään pitämään muiden kantakaupungin puolueosastojen ja Sos.dem. lakimiesten kanssa. Johtokunnan kokoukset ovat avoimia kaikille jäsenille.

Opintokerhotoiminta

Hakaniemen yhdistys on virittelemässä yhteistä opintokerhoa opintotoiminnasta kiinnostuneiden yhdistysten kanssa, asiaa seurataan ja osallistutaan mahdollisuuksien mukaan.

Vaalit

Valtiollisia tai kunnallisia vaaleja ei vuonna 2020 ole. HOK – Elannon vaalit huomioidaan samoin kuin puoluekokousedustajia koskeva jäsenäänestys.

Kannanotot ja aloitteet

Asioiden niin vaatiessa otetaan kantaa ajankohtaiseen politiikkaan sekä toiminta-aluetta koskeviin asioihin (liikenne, rakentaminen, asuminen) ja tehdään puolue- ja piirikokousaloitteita ja muita esityksiä.

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään ennen vuosikokouksia ja juhlakokousta; suurin osa saa ne sähköpostitse. Sähköpostin kautta välitetään viikoittain Helsingin piirin ym. tiedotteita. Kotisivua ylläpidetään puolueen ohjeistuksen mukaan taloudellisten resurssien puitteissa.

Talous

Tuloja saadaan vain jäsenmaksuista. Rahat käytetään kokouksiin, tiedotukseen sekä pankkikuluihin. Rahaa on tällä hetkellä käytettävissä 295,12 euroa.

Tulevaisuus

Toimintaa jatketaan ainakin seuraavan johtokuntakauden (2020 – 2021) ajan, jatkoon otetaan kantaa vuoden 2020 syyskokouksessa.

Toimintasuunnitelma vuodelle 2019

Jäsenistö

Viime vuosina on tullut uusia jäseniä, mutta samanaikaisen poistuman takia jäsenmäärä on pysynyt ennallaan. Kokouksiin osallistuminen on ollut edelleen melko korkealla tasolla.

Kokoukset

Vuosikokoukset pidetään sääntöjen mukaisesti. Lisäksi kokoonnutaan noin 2 kertaa vuodessa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista asiantuntija- alustuksen pohjalta ja järjestetään vähintään yksi vapaamuotoinen tapaaminen. Kokouspaikkana on ollut viime aikoina ravintola Zinnkeller. Yhteiskokouksia pyritään pitämään muiden kantakaupungin puolueosastojen ja Sos.dem. lakimiesten kanssa.

Vaalit

Vuoden aikana ovat eduskuntavaalit huhtikuussa ja EU-vaalit toukokuussa, maakuntavaalit ovat mahdollisesti syksyllä. Koska omia ehdokkaita ei ole, niin yhdistys tukee resurssien puitteissa piirin asettamia ehdokkaita.

Kannanotot ja aloitteet

Tarvittaessa otetaan kantaa toiminta-aluetta koskeviin asioihin ( liikenne, rakentaminen, asuminen) ja tehdään piirikokousaloitteita ja muita esityksiä.

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään tarvittaessa; suurin osa saa ne sähköpostitse. Sähköpostin kautta välitetään viikoittain Helsingin piirin ym. tiedotteita. http://kruununhaandemarit.sdp.fi-sivusto  on yhdistyksen ilmoitustaulu. Sivusto on ostettu yhdistyksen käyttöön edelleen vuodeksi 2019.

Talous

Tulot koostuvat jäsenmaksuista ja vaaliavustuksista. Rahat käytetään kokouksiin, tiedotukseen sekä vaali- ja pankkikuluihin.

Tulevaisuus

Kantakaupungin puolueosastoista Eira ja Töölö ovat yhdistyneet vuoden 2018 aikana.  Yhdistyksemme kanta on ollut, että emme tässä vaiheessa osallistu prosessiin, vaan toimintaa jatketaan ainakin 70-vuotisjuhliin (2020) saakka.

Kruunuhaan sos. dem. yhdistys ry.

Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2018

Jäsenistö

Jäsenmäärä on pysynyt ennallaan ja osallistuminen kokouksiin on ollut korkealla tasolla. Uusia jäseniä kuitenkin tarvittaisiin.

Kokoukset

Vuosikokoukset pidetään sääntöjen mukaisesti. Lisäksi kokoonnutaan tarvittaessa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista.  Kokouspaikkana on ollut viime aikoina ravintola Zinnkeller. Yhteiskokouksia pidetään muiden kantakaupungin puolueosastojen ja Sos.dem. lakimiesten kanssa.

Vaalit

Presidentinvaaleihin liittyvä keskustelutilaisuus pidettiin vuoden 2017 puolella muiden eteläisen Helsingin puolueosastojen kanssa. Toisella kierroksella jatketaan yhteistyötä tarvittaessa. Mikäli lokakuussa ovat maakuntavaalit, niin niihin osallistutaan tilanteen vaatimalla tavalla.

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään tarvittaessa; suurin osa saa ne sähköpostitse. Sähköpostin kautta välitetään viikoittain Helsingin piirin ym. tiedotteita. http://kruununhaandemarit.sdp.fi-sivusto  on yhdistyksen ilmoitustaulu. Sivusto on ostettu yhdistyksen käyttöön edelleen vuodeksi 2018.

Talousarvio

Tulot koostuvat jäsenmaksuista ja vaaliavustuksista. Rahat käytetään kokouskuluihin, tiedotukseen sekä vaaleihin ja pankin kuluihin. Tällä hetkellä rahaa on 470,86 euroa.

Tulevaisuus

Kantakaupungin puolueosastoista Eira ja Töölö yhdistynevät vuoden 2018 aikana. Johtokunnan kantana on ollut, että yhdistyksemme ei tässä vaiheessa osallistu prosessiin, vaan toiminta jatketaan ainakin 70-vuotisjuhliin (2020) saakka.

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2017

Jäsenistö

Kokouksiin osallistuminen on ollut korkealla tasolla ja kaikki ovat maksaneet jäsenmaksunsa.  Yhdistyksen jäsenmäärä on pysynyt ennallaan. Vuodelle 2017 piirikokousedustajien määrä nousee kahteen koska perusteet muuttuvat, yhdistykset saavat nyt yhden edustajan jokaista alkavaa 20 jäsentä kohden.

Kokoukset

Sääntömääräiset vuosikokoukset pidetään helmi-maaliskuussa ja loka-marraskuussa. Muutoin kokoonnutaan tarvittaessa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista.  Kokouspaikkoina ovat olleet ravintola Zinnkeller ja Kirja. Kokouksiin pyydetään kiinnostava alustaja. Viime vuosina kokousyhteistyötä on ollut pääasiassa Sos.dem. lakimiesten kanssa. Yhteistyötä tullaan jatkamaan.

Kunnallisvaalit                                                                                                 Kunnallisvaalit järjestetään nyt ensimmäistä kertaa huhtikuussa. Ehdokasasettelu on vielä kesken, yhdistykselle pyritään saamaan oma ehdokas, jonka vaalityötä tullaan tukemaan ja osallistumaan piirin vaalityöhön.

Kannanotot ja aloitteet                                                                                                                                   Tarvittaessa otetaan kantaa toiminta-aluetta koskeviin asioihin (esim. liikenne, rakentaminen, asuminen ) ja tehdään piirikokousaloitteita ja muita esityksiä.

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään säännöllisesti, suurin osa saa ne sähköpostitse. Sähköpostin kautta välitetään viikoittain Helsingin sosialidemokraattien keskustelurinkien viestejä niitä haluaville.

Sivusto on yhdistyksen ilmoitustaulu, siellä ovat mm. kokousilmoitukset ja jäsenkirjeet. Sivustolle otetaan mielellään kuvia ja kirjoituksia. Sivusto on ostettu yhdistyksen käyttöön edelleen vuodeksi 2017.

Talousarvio

Yhdistyksellä ei ole jäsenmaksupalautusten ja vaaliavustusten lisäksi muuta tuloa tai omaisuutta. Rahat käytetään kokouskuluihin, tiedotukseen sekä kunnallisvaaleihin.

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2016

Jäsenistö

Kokouksiin osallistuminen on ollut edelleen korkealla tasolla. Kokouksissa käy ¼ – 1/2 jäsenistä ja niissä on ollut myös ulkopuolisia kuuntelijoita ja osallistujia. Yhdistyksen jäsenmäärä on kuitenkin laskussa. Piirikokousedustus on pudonnut yhteen edustajaan vuodelle 2016. Näin ollen tavoitteena on saada uusia jäseniä.

Kokoukset

Sääntömääräiset vuosikokoukset pidetään helmi-maaliskuussa ja loka-marraskuussa. Muutoin kokoonnutaan tarvittaessa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista. Kokouspaikka valitaan tilanteen mukaan. Kokouspaikkoina ovat olleet ravintola Zinnkeller ja Kirjan talo. Kokouksiin pyydetään kiinnostava alustaja. Viime vuosina kokousyhteistyötä on ollut pääasiassa Sos.dem.lakimiesten kanssa. Tätä yhteistyötä tullaan jatkamaan.

Kannanotot ja aloitteet                                                                                           Tarvittaessa otetaan kantaa toiminta-aluetta koskeviin asioihin (esim. liikenne ) ja tehdään piirikokous- aloitteita ja muita esityksiä.

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään tarvittaessa, suurin osa saa ne nykyisin sähköpostitse. Sähköpostin kautta välitetään myös Stadindemarien (kaupunginhallitus, kaupunginvaltuusto, lautakunnat sekä piirijärjestö ja yhdistykset ) keskusteluringin viestit niitä haluaville. Lisäksi jäsenet ovat voineet ilmoittautua sos.dem. piirin eri alojen keskusteluryhmiin.

Sivusto on yhdistyksen ilmoitustaulu, siellä ovat mm. kokousilmoitukset ja jäsenkirjeet. Sivustolle otetaan mielellään kuvia ja kirjoituksia. Sivusto on ostettu yhdistyksen käyttöön edelleen vuodeksi 2016.

Talousarvio                                                                                                                                     Yhdistyksellä ei ole jäsenmaksupalautusten ja vaaliavustusten lisäksi muuta tuloa tai omaisuutta. Rahat käytetään kokouskuluihin ja tiedotukseen. Vaaleja ei vuonna 2016 ole, joten vaalikuluja ei ole tulossa.

====================================================================================================================================

TOIMINTASUUNNITELMA 2015

Jäsenistö

Kokouksiin osallistuminen on ollut kiitettävän korkealla tasolla vuonna 2014. Kokouksissa käy keskimäärin lähes puolet jäsenistä ja niissä on ollut myös ulkopuolisia kuuntelijoita ja osallistujia. Yhdistyksen jäsenmäärä on kuitenkin laskussa. Piirikokousedustus on pudonnut yhteen edustajaan vuodelle 2015. Näin ollen edelleen tavoitteena on saada uusia jäseniä.

Kokoukset

Sääntömääräiset vuosikokoukset pidetään helmi-maaliskuussa ja loka-marraskuussa. Muutoin kokoonnutaan tarvittaessa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista. Kokouspaikka valitaan tilanteen mukaan. Kokouspaikkoina ovat olleet Zinnkeller ja Kirjan talo. Kokouksiin pyydetään kiinnostava alustaja. Mahdolliset suuremmat tilaisuudet järjestetään yhteistyössä toisten yhdistysten kanssa.

Kannanotot ja aloitteet                                                                                                                                   Tarvittaessa otetaan kantaa toiminta-aluetta koskeviin asioihin (esim. liikenne ) ja tehdään piirikokous- aloitteita ja muita esityksiä.

Vaalit                                                                                                                                                                         Vuonna 2015 ovat eduskuntavaalit. Varsinaista omaa vaalitilaisuutta ei järjestetä, vaan mahdollisuuksien mukaan pidetään kulttuuripitoinen yleisötilaisuus ennen vaaleja. Tästä on hyviä kokemuksia vuodelta 2011. Ohjelmasta päätetään vuoden alussa. Yhteistilaisuuksiin muiden yhdistysten kanssa osallistutaan tarvittaessa. Lisäksi osallistutaan piirin ja puolueen tilaisuuksiin ja tuetaan myös muilla tavoin puolueen, piirin ja ehdokkaiden vaalityötä.

Jäsenkirjeet ja nettiviestintä

Jäsenkirjeitä lähetetään tarvittaessa, suurin osa saa ne nykyisin sähköpostitse. Sen kautta välitetään myös Stadindemarien (kaupunginhallitus, kaupunginvaltuusto, lautakunnat ja yhdistykset ) keskusteluringin viestit niitä haluaville. Lisäksi jäsenet ovat voineet ilmoittautua sos.dem. piirin eri alojen keskusteluryhmiin.

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2014

Jäsenistö

Yhdistyksen jäsenmäärä on tarkoitus pitää sellaisena, että meillä on myös vuonna 2015 kaksi piirikokousedustajaa. Tämän varmistamiseksi pyrimme hankkimaan uusia jäseniä.

Kokoukset

Sääntömääräiset vuosikokoukset pidetään helmi-maaliskuussa ja loka-marraskuussa. Muutoin kokoonnumme tarvittaessa keskustelemaan ajankohtaisista aiheista.  Kokouspaikka valitaan tilanteen mukaan.  Kokouspaikkoja ovat olleet Zinnkeller ja Kirjan talo. Kokouksiin pyydämme tarvittaessa kiinnostavan alustajan. Mahdolliset isot tilaisuudet järjestetään yhteistyössä toisten yhdistysten kanssa, viimeksi muiden eteläisten sos.dem.yhdistysten ja Sos.dem. lakimiesten kanssa.

Kannanotot ja aloitteet                                                                                                                                    Tarvittaessa otamme kantaa toiminta-aluetta koskeviin asioihin (esim. liikenne ) ja teemme piirikokous- aloitteita ja muita esityksiä.

Vaalit                                                                                                                                                                          Vuonna 2014 ovat EU-vaalit.  Yhdistys pyrkii järjestämään yleisötilaisuuden yksin tai yhdessä muiden yhdistysten kanssa.   Alustaja tai alustajat päätetään kun ehdokaslista on selvillä. Tarvittaessa osallistumme piirin ja puolueen tilaisuuksiin ja tuemme myös muilla tavoin puolueen vaalityötä. Lisäksi huomioimme puoluekokouksen ja eduskuntavaalien ehdokasasettelun ja jäsenäänestykset.

Nettirinki

Sähköisestä viestinnästä kiinnostuneet voivat ilmoittaa e-mail-osoitteensa puheenjohtajalle. Meillä on kahdenlaisia viestin saajia: vain yhdistyksen asiat haluavia ja lisäksi Stadindemarien (kaupunginhallitus, kaupunginvaltuusto, lautakunnat  ja yhdistykset ) keskusteluringin viestit haluavia, suurin osa jälkimmäisiä. Lisäksi jäsenet ovat voineet ilmoittautua sos.dem. piirin eri alojen keskusteluryhmiin.

Jäsenkirjeet

Jäsenkirjeitä lähetetään tarvittaessa, esimerkiksi vuosikokouskutsut.

Käytämme sivustoa ilmoitustaulunamme.  Otamme mielellämme kuvia ja kirjoituksia sivustolle.

Talousarvio                                                                                                                                                          Yhdistyksemme voimavara ovat jäsenet ja heidän verkostonsa.  Yhdistyksellä ei ole pankkitilille talletettujen jäsenmaksupalautusten ja vaaliavustusten lisäksi muuta tuloa tai omaisuutta. Rahaa käytetään kokouskuluihin ja vaalityöhön.