Tervetuloa !

Etusivu

KRUUNUNHAKA, kruununhaandemareiden kotiseutu,  on todellinen  kaupunkikulttuurimaisema.  Haluamme, että asukkaat ja matkailijat voivat liikkua sujuvasti ja turvallisesti kaduillamme ja nauttia näkymistä ja saada vaikutelmia. Kaupunginosan tulee säilyä hyvänä asuinalueena ja toimivana työympäristönä. Uusia siltoja emme kaipaa, mutta hyvin toimineita bussilinjoja kyllä, erityisesti bussia 18.   KATAJANOKKA , joka kuuluu alueeseemme, on sekoitus vanhaa ja uutta rakennuskantaa, satamaa, kauppaa ja teollisuutta. Toivottavasti päättäjillä on malttia vaalia kaunista rantanäkymää uutta suunniteltaessa ja toteutettaessa.
Eduskuntavaalit ovat jo vajaan vuoden vuoden kuluttua – jos haluat muutosta, niin tule viemään SDP voittoon. Korjattavaa on paljon tämän hallituksen jäljiltä – hallituksen, jonka suuri linja on ollut tehdä hyvinvointivaltiosta markkinavetoisuuteen ja hyväntekeväisyyteen perustuva luokkavaltio. Kepulla on maakuntamalli ja Kokoomus ajaa terveysrahoja yksityisille (ja sitä kautta ulkomaille), terveydestä kumpikaan ei välitä. Taloudellinen tilanne toki kohentuu –  muun maailman vetoavulla – hallituksella ei siihen  suuria ansioita ole –  lähinnä jarruttanut kehitystä. Tietenkin nykyhallitus pyrkii ottamaan kunniaa itselleen (ansiottomasti).
Tänä vuonna on pidetty 5 yhdistyksen kokousta.Keväällä keskusteltiin vuoden 1918 tapahtumista ja niiden vaikutuksesta Helsingissä, alustajana fil.tri Oona Ilmolahti sekä Saksan poliittisesta tilanteesta, josta kertoi Ylen Berliinin kirjeenvaihtaja Sampo Vaarakallio. Kesäkuun alussa pidettiin vapaamuotoinen jäsentapaaminen Tervasaaressa. Syksy aloitettiin sos.dem.valtuustoryhmän puheenjohtajan, Eveliina Heinäluoman, kertoessa kaupungin budjetin valmistelusta.Syysvuosikokous pidettiin 21.11.2018 ravintola Zinnkellerissä.  Alustajana sos.dem.piirin varapuheenjohtaja Antti Koskela. Toimintasuunnitelma vuodelle 2019 löytyy Tavoitteet – osiosta.
HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA 2019; kamppailu paremman maailman puolesta jatkuu … Some day we will overcome !

Bussilla pääsi töihin, opiskelemaan ja terveyttä hoitamaan Meilahden klinikoille. Monella vuorotyötä tekevällä on edessä oman auton hankinta, kun työmatkaliikenne ei toimi.
Ennen bussilla pääsi töihin, opiskelemaan ja terveyttä hoitamaan Meilahden klinikoille. Enää ei pääse.
Aika entinen ei koskaan (?) enää palaa. Yllä bussi 18 muistoissamme (klikkaamalla saat tarkemman kuvan).