TERVETULOA – päivitys 11.11.2019

SDP on hallituksessa ja nyt kuskin paikalla, tule kyytiin mukaan !!!

Uusi punamulta tai kansanrintama on syntynyt ! Toivoa paremmasta tulevaisuudesta on ilmassa. Hallitusohjelma on pääpiirteittäin kohtuullisen hyvä ja ratkaisut sekä tavoitteet vaikuttavat olevan oikeansuuntaisia. Tilannekuva ja tulevaisuuskuva nähdään positiivisina, mikä on hyvä asia. Kompromisseja joudutaan aina tekemään monipuoluemaassa, joten kaikkeen ei voi olla tyytyväinen.  Kakkaroista, vatuloinnista ja varsinkin berneröinnistä on päästy eroon ja sehän on näin aluksi oleellista. Yksityistäminen on ainakin toistaiseksi torjuttu, tosin ainakin Helsingin näkökulmasta tarpeeton maakuntamalli jäi elämään. Jätetään tässä vaiheessa muu kritisointi ja jäädään odottamaan uutta ja parempaa.  Lähdemme siitä, että todellisuus tulee voittamaan pessimistiset ennusteet. Suunnitelmat alkavat muuttua teoiksi ja tulosta alkaa tulla vaikka ahkerasti vaikeuksia näytään ennustajaeukkojen ja -ukkojen puolelta povaavan.

Sitten Kruununhakaan ja Nokalle …

KRUUNUNHAKA, kruununhaandemareiden kotiseutu,  on todellinen  kaupunkikulttuurimaisema.  Haluamme, että asukkaat ja matkailijat voivat liikkua sujuvasti ja turvallisesti kaduillamme ja nauttia näkymistä ja saada vaikutelmia. Kaupunginosan tulee säilyä hyvänä asuinalueena ja toimivana työympäristönä. Uusia siltoja emme kaipaa, mutta hyvin toimineita bussilinjoja kyllä, erityisesti bussia 18.   KATAJANOKKA , joka kuuluu alueeseemme, on sekoitus vanhaa ja uutta rakennuskantaa, satamaa, kauppaa ja teollisuutta sekä ulkoasiainhallintoa. Toivottavasti päättäjillä on malttia vaalia kaunista rantanäkymää uutta suunniteltaessa ja toteutettaessa.

Tänä vuonna yhdistyksen sääntömääräinen kevätvuosikokous pidettiin 11.3.2019. Huhtikuussa Erkki Tuomioja kertoi eduskuntavaaleista ja yleisestä poliittisesta tilanteesta. Kuvia ja tekstiä Vaalit – osiossa. Alueen vaalianalyysiä samassa paikassa.  EU-VAALEISTA kertoi ehdokkaana ollut Kalevi Sorsa-säätiön toiminnanjohtaja Kaisa Penny yhdistyksemme ja Sos.dem.lakimiesten yhteisessä tilaisuudessa työväentalolla 16.5. Kuvia Vaalit-osiossa.

Yhdistyksen syysvuosikokous oli 11.11.2019. Toimintasuunnitelma löytyy Tavoitteet-osiosta.

Tulkaa mukaan, että sosialidemokraattien kannatus Helsingissä saadaan taas oikealle tasolle ! Nyt on todellinen tilaisuus vaikuttaa asioihin eikä vaan huudella katsomosta käsin.

Ensi vuonna vietämme yhdistyksen 70-vuotisjuhlaa !!!

Bussilla pääsi töihin, opiskelemaan ja terveyttä hoitamaan Meilahden klinikoille. Monella vuorotyötä tekevällä on edessä oman auton hankinta, kun työmatkaliikenne ei toimi.
Ennen bussilla pääsi töihin, opiskelemaan ja terveyttä hoitamaan Meilahden klinikoille. Enää ei pääse.
Aika entinen ei koskaan (?) enää palaa. Yllä bussi 18 muistoissamme (klikkaamalla saat tarkemman kuvan).