Tervetuloa !

Etusivu

KRUUNUNHAKA, kruununhaandemareiden kotiseutu,  on todellinen  kaupunkikulttuurimaisema.  Haluamme, että asukkaat ja matkailijat voivat liikkua sujuvasti ja turvallisesti kaduillamme ja nauttia näkymistä ja saada vaikutelmia. Kaupunginosan tulee säilyä hyvänä asuinalueena ja toimivana työympäristönä. Uusia siltoja emme kaipaa, mutta hyvin toimineita bussilinjoja kyllä, erityisesti bussia 18.
   KATAJANOKKA, on sekoitus vanhaa ja uutta rakennuskantaa, satamaa, kauppaa ja teollisuutta. Toivottavasti päättäjillä on malttia vaalia kaunista rantanäkymää uutta suunniteltaessa ja toteutettaessa. Onneksi hiilikasa, anteeksi..  Guggenheim on lopullisesti poissa kuvioista vai oliko se nyt palanut savusauna (lainaus Bisquit). Maltillinen asuntorakentaminen sopivaan paikkaan ei olisi välttämättä pahaksi.
Eduskuntavaalit ovat jo vajaan vuoden vuoden kuluttua – jos haluat muutosta, niin kannattaa tulla viemään SDP voittoon. Korjattavaa on paljon tämän hallituksen jäljiltä – hallituksen, jonka suuri linja on tehdä hyvinvointivaltiosta markkinavetoisuuteen ja hyväntekeväisyyteen perustuva luokkavaltio. Kepulla on maakuntamalli ja Kokoomus ajaa terveysrahoja yksityisille (ja sitä kautta ulkomaille), varsinaisesti terveydestä kumpikaan ei välitä.  Yleinen taloudellinen tilanne toki kohentuu –  lopultakin – muun maailman vetoavulla – hallituksella ei siihen  ansioita ole – (oikeisto)ideologisilla toimillaan se on lähinnä jarruttanut kehitystä. Tietenkin hallitus pyrkii ottamaan kaiken kunnian itselleen (ansiottomasti).
Yhdistyksen kokouksia pidettiin viime vuonna yhteensä 5.  Tänä vuonna keväällä keskusteltiin vuoden 1918 tapahtumista ja niiden vaikutuksesta Helsingissä, alustajana fil.tri Oona Ilmolahti sekä Saksan poliittisesta tilanteesta, josta kertoi Ylen Berliinin kirjeenvaihtaja Sampo Vaarakallio. Kesäkuun alussa pidettiin vapaamuotoinen jäsentapaaminen Tervasaaressa. Syksy aloitettiin 17.10.2018 sos.dem.valtuustoryhmän puheenjohtajan, Eveliina Heinäluoman, kertoessa kaupungin budjetin valmistelusta. Seuraava kokous on 21.11.2018 (syysvuosikokous).

Bussilla pääsi töihin, opiskelemaan ja terveyttä hoitamaan Meilahden klinikoille. Monella vuorotyötä tekevällä on edessä oman auton hankinta, kun työmatkaliikenne ei toimi.
Ennen bussilla pääsi töihin, opiskelemaan ja terveyttä hoitamaan Meilahden klinikoille. Enää ei pääse.
Aika entinen ei koskaan (?) enää palaa. Yllä bussi 18 muistoissamme (klikkaamalla saat tarkemman kuvan).